Banner

Tevreden klanten belonen Alfa met rapportcijfer 7,6 over 2023

4 maart 2024 | Door:  Monique Sneep

Het is onderhand een goede traditie bij Alfa om elk jaar de klanttevredenheid te peilen. Per maand nodigen we eentwaalfde deel van onze klanten uit om deel te nemen aan een onderzoek. Na een jaar levert dat weer nieuwe cijfers op. Door de grootte van de steekproef mogen we die uitkomsten ook serieus nemen. Al een paar jaar schommelt jullie tevredenheid over ons werk tussen ‘ruim voldoende’ en ‘goed’. We sloten het jaar 2023 af met een mooie 7,6 als eindcijfer op het rapport.

Zo’n klanttevredenheidsonderzoek doen we bij Alfa niet voor niets. De wereld staat niet stil, onze klanten staan niet stil en Alfa staat zeker niet stil. Door jullie feedback te vragen naar de wijze waarop we ons werk doen, kunnen we continu onze dienstverlening verbeteren. We zijn blij met de complimentjes die we kregen, maar we zijn niet minder blij met kritische noten die werden gekraakt. Representatief is de jaarlijkse peiling zeker. Door de opzet van het klanttevredenheidsonderzoek komt elke klant eenmaal per jaar aan bod. Naast de enquêtes die we daarvoor versturen, nodigen we klanten ook uit voor groepsgesprekken of individuele interviews.

De volledige resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek kun je hier inzien.

Werken aan verbeterpunten

De 7,6 die we overall krijgen voor onze dienstverlening ligt in lijn met eerdere jaren. We doen het niet beter, we doen het niet minder. Het is natuurlijk wel de intentie om volgend jaar hoger te scoren. Daarom gaan we absoluut werken aan de verbeterpunten die jullie aandragen. Net als in 2023 worden we onvoldoende transparant gevonden als het op kosten aankomt. Ook de perceptie van Alfa kan beter: we worden nog onvoldoende (h)erkend als de beste partij op ons vakgebied en als strategische partner voor een organisatie.

Blij zijn we ook met de positieve beoordelingen die we krijgen, zoals die te lezen zijn op bijgaande infographic. ‘Betrouwbaar’ worden genoemd is ook iets waar we als accountantsorganisatie trots op mogen zijn.

Heb je ook deelgenomen aan het klanttevredenheidsonderzoek 2023? Dank voor je tijd en voor je complimenten én (opbouwende) kritiek. En krijg je in een van de komende maanden van je klantbeheerder het verzoek om mee te doen? Je helpt Alfa vooruit met je aandeel, dus aarzel niet!

Bekijk de resultaten

Monique Sneep

Monique Sneep

Marketing en Communicatie

088 2531053 | msneep@alfa.nl


Meer over Monique