Banner

Maak kennis met innovatieve ondernemer 'Chris Jordans'

16 december 2020 | Door:  Robert Guns

In een normaal najaar was Chris Jordans met z’n acht medewerkers druk bezig geweest met een buitenreclame-opdracht of met de voorbereiding voor één van de vele beurzen en events die er altijd in deze periode van het jaar zijn. Maar een gewone herfst is het niet. Ook bij Jordans Sign & Promotions doet Corona zich voelen. Toch heeft Chris het er niet minder druk om. Met een webshop gevuld met 300 verschillende Corona-artikelen sprong hij succesvol in het gat. “We zitten qua omzet alweer op het niveau van vorig jaar.” 

Als half maart de ‘intelligente’ lockdown van kracht wordt, is Chris Jordans al lang blij dat zijn bedrijf op het Transportcentrum in Beugen ‘gewoon’ open kan blijven. “Tot die tijd liep het eigenlijk wel goed. Toen kwam de terugslag. Events vielen weg. Een van de pijlers onder onze omzet is de 24H series, een serie van zeven 24-uurs autoraces in Dubai, Frankrijk, Italië en de Verenigde Staten. Dat is een steeds grotere klant geworden met tientallen verschillende producten. Maar het is dit jaar heel sterk teruggelopen.” 

Run op plexiglas 

Gelukkig is Chris niet het type dat gaat somberen. “Of er paniek was? Neuh. Ik raak niet zo gauw in paniek. Linksom of rechtsom vinden we wel weer andere kanalen om omzet te genereren.” Dat kanaal heet: Corona. In no-time tuigt Chris een webshop op met inmiddels 300 verschillende Corona-artikelen, van vloerstickers en gezichtsbeschermers tot textielframes en desinfectiegel. “Veel producten die normaal binnen 24 uur leverbaar zijn, waren overal ineens uitverkocht. Er was bijvoorbeeld een run op plexiglas voor die balieschermen zoals, de kuchschermen. Dan moet je wachten op nieuwe productie of het ergens anders van de voorraad afsnoepen. Dat hebben we gedaan. Omdat wij niet voor één gat te vangen zijn hebben we de markt afgestruind om onze klanten op korte termijn de gevraagde producten te kunnen leveren. Veel andere artikelen konden we zelf produceren, zoals vloerstickers.” 

Mocht het vaccin er overmorgen zomaar ineens zijn, dan verwacht Chris niet dat de handel in zijn corona-webshop ineens naar nul daalt. “Nee, het zal nog wel een hele poos doorsijpelen, anders zoeken we wel weer naar alternatieve omzet. De tijd die we nu in corona steken, die steken we dan weer ergens anders in.” 

Goed team medewerkers 

Eind goed, al goed. “Negen maanden later zijn we blij dat we niet bij de pakken neer zijn gaan zitten maar innovatief aan het werk zijn gegaan zodat we hopelijk sterker uit deze crisis komen dan we erin zijn gegaan. Dat is allemaal mede te danken aan een goed team medewerkers, de juiste toeleveranciers en een goede accountant die meedenkt en tijdig de juiste adviezen geeft.”

Die accountant heet tegenwoordig Alfa, nadat Chris bijna dertig jaar zijn financiële hebben en houden ergens anders stalde. “En dat was nog een goede klant van mij ook, maar van accountant ga je niet snel wisselen. Dat doe ik met andere toeleveranciers trouwens ook niet, zolang de prijs/kwaliteitverhouding goed is. Al die accountants noemen zich tegenwoordig ook adviesbureau, en nét dat advies vind ik altijd wat minder sterk maar wel heel erg belangrijk. Ik kwam Alfa Accountants tegen op een beurs in Boxmeer waar wij ook stonden. We zijn in gesprek gegaan en ik vond al met al dat het tijd was voor iets anders. Daar heb ik tot op heden nog geen spijt van!”

Elektrische auto's 

En hoe is het met de adviserende functie van het kantoor dat zich voluit Alfa Accountants en Adviseurs noemt? Chris: “Al direct in het begin kreeg ik goede tips van Alfa. Nu nog steeds. Ik ben nogal van de groene energie. Door Alfa zijn we daar steeds verder in gegaan. We hebben nu al twee elektrische auto’s rijden en we zijn bezig om zonnepanelen op het dak te leggen. Allemaal dankzij de goede adviezen van Alfa!”