Banner

Aanvullende coronavirus update

26 maart 2020 | Door:  Arjan Kruisselbrink

Als Alfa hebben wij op verzoek van de overheid maatregelen genomen om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Dit doen wij voor jouw en onze gezondheid. Uiteraard zorgen we er voor dat onze dienstverlening zo goed mogelijk door blijft gaan. Veel klanten hebben advies nodig, ook daarvoor blijven we graag actief. Een aantal zaken kunnen in overleg ook uitgesteld worden. Om onze dienstverlening te kunnen blijven doen, hebben we voor de kantoren in de Achterhoek een aantal aanpassingen doorgevoerd.

1. Bezoek kantoor

Onze kantoren in Aalten, Winterswijk, Zelhem en Zutphen kun je op werkdagen in principe alleen op afspraak bezoeken. Wij verzoeken je dringend alleen een kantoor te bezoeken in noodzakelijke gevallen en na telefonisch contact. Het maken van een afspraak is nodig om voor voldoende spreiding van contacten te zorgen.

2. Afgifte stukken

Wanneer je alleen stukken voor de BTW-aangifte, aangifte inkomstenbelasting of anderszins op kantoor af wenst te geven verzoeken wij je dit te doen in de betreffende brievenbus óf in de hal tussen de voor- en tussendeur. Svp aangeven voor wie de stukken bedoeld zijn en op de tafel leggen. De tussendeuren zullen tijdelijk voorzichtigheidshalve gesloten worden, tenzij je voor een afspraak komt. Wij zorgen vervolgens dat de gegevens intern verspreid worden. Voor het ophalen van stukken geldt de omgekeerde weg, waarbij we samen eerst een afspraak maken om deze voor je klaar te zetten.

3. Telefonisch bereikbaar

Telefonisch blijven wij uiteraard bereikbaar. Aangezien onze medewerkers veelal thuis werken en wij je niet in alle gevallen rechtstreeks door kunnen verbinden worden vaker dan normaal terugbelnotities gemaakt. Jouw contactpersoon zal je zodra mogelijk terug bellen. Wij vragen hiervoor jouw begrip.

4. Afspraken

Reguliere afspraken voeren we zo veel mogelijk per videochat of telefoon uit. Wij hebben dit de afgelopen weken ook al gedaan en dat werkt prima. Wij helpen je graag zo veel mogelijk via deze kanalen. Wanneer dit niet mogelijk is (o.a. bij de zgn. gecombineerde opgave bij agrarische ondernemers) en je toch langskomt of wij bij jou, nemen we hygiënemaatregelen in acht. Dit verwachten we ook van jou als onze klant. Heb je last van luchtwegklachten (verkoudheid of hoesten of keelpijn) en/of heb je koorts? Wij verzoeken je dan thuis te blijven en de aanwijzingen van het RIVM te volgen.

5. Digitale administratie 

Voor veel van onze klanten voeren wij inmiddels een (gezamenlijke) digitale administratie. Dat heeft veel voordelen en blijkt daarnaast het werk in deze periode eenvoudiger en veiliger te maken. Alfa heeft hiervoor hele goede en effectieve oplossingen. Nadat we gezamenlijk door deze zware corona-periode heen zijn zullen wij je nader informeren.

Arjan Kruisselbrink

Arjan Kruisselbrink

Directievoorzitter

088 2531319 | akruisselbrink@alfa.nl


Meer over Arjan