Banner

Beursactie Agrarische Schouw 2018!

1 november 2018 | Door:  Rick Hoksbergen

Het thema van de Schouw luidde dit jaar is “Kom we geven de burger de schuld”. Bij dit thema was de verbinding met de burger een belangrijk ingrediënt. Want, hoeveel weet die burger nu precies van alles wat jij doet?

Vele creatieve/educatieve ideeën zijn op de stand ingeleverd. Het  onderstaande idee heeft de PR prijs van € 500,00 gewonnen.

Eigenlijk speelde vroeger ieder kind wel eens op de boerderij, simpelweg omdat de boerderij vaak midden in het dorp stond. Onbewust kregen ze heel veel informatie mee over de landbouw. Waar komt de melk vandaan? Hoe groeien de aardappelen, en wat doen die trekkers nou allemaal? Door middel van een kinder/educatie/speeltuin willen we de kinderen weer onbewust veel meegeven over de boerderij. In een veilige omgeving mogen de kinderen "de boer naspelen". Ondertussen staat de tuin vol informatie over de boerderij/landbouw welke de ouders op een hele vriendelijke manier automatisch meekrijgen. 
Wat we sterk vinden is dat de kinderen even heerlijk buiten kunnen rouzen, met blossen op de wangen naar huis gaan en voldaan een glas warme chocomel drinken. Omdat de kinderen in een veilige omgeving spelen met goede omheining binnen hun eigen grenzen, kunnen de ouders ook even rustig zitten en genieten van hun welverdiende koffietijd.  
We noemen het Boer Bart's Kinderboerderij. 
 

Dit idee is ingeleverd door Bart Holtrop. Bart en Rianne gaan in het voorjaar van 2019 een kinderboerderij openen. Wij feliciteren de familie Holtrop nogmaals met deze prijs en komen in het voorjaar zeker eens langs!

Blijf van alle actualiteiten op de hoogte. Volg, like en deel onze facebookpagina.

 

Rick Hoksbergen

Rick Hoksbergen

Relatiemanager


Meer over Rick