Banner

Digitalisering van je administratie met AgriNota

1 september 2020 | Door:  Geert Hoeke

Lever jij de administratie nog op papier aan? Vandaag de dag gaan vele dingen anders dan we gewoon en gewend waren van voor de Coronatijd. Dit zal zo zijn op je bedrijf en ook in jouw privéleven. En het blijkt dat we ons veelal kunnen aanpassen aan de nieuwe situatie. Ook op onze kantoren werkt het grootste gedeelte van de medewerkers thuis zoals geadviseerd wordt door de overheid.

Om dit zo efficiënt mogelijk te laten verlopen schakelen we steeds meer over op papierloos werken om verplaatsing van fysieke stukken te voorkomen. Digitaal aanleveren heeft gezien alle ontwikkelingen dan ook onze voorkeur.

Waarom digitaal aanleveren van je administratie?

Aanvullend op bovengenoemde ontwikkeling zien we dat overheid, afnemers, leveranciers en banken hun overzichten, contracten en facturen via de mail of andere digitale wijzen naar je versturen. Hoe handig is het dat je je overzichten, facturen en afgesloten overeenkomsten zelf kan plaatsen in je eigen veilige digitale omgeving en niet meer hoeft te printen. Vanuit deze digitale omgeving verwerken wij je administratie. Dit zorgt ervoor dat wij belangrijke documenten al digitaal beschikbaar hebben en niet meer hoeven te scannen.

Daarnaast voldoe je aan de eisen van de belastingdienst. Zij eisen dat digitaal ontvangen facturen ook digitaal bewaard worden voor een bepaalde periode. Maar ook dat facturen verwerkt moeten worden op basis van factuurstelsel. Kortom, bij digitaal aanleveren voldoe je aan de wettelijke vereisten en dat geeft rust.

Hoe werkt digitaal aanleveren?

In plaats dat je de ordner met facturen bij ons op kantoor brengt of per post verstuurt kun je de facturen en overeenkomsten rechtstreeks uploaden in AgriNota. Om je goed op weg te helpen geven we persoonlijke uitleg thuis en via de digitale weg over deze nieuwe werkwijze.

De voordelen van het voeren van een digitale administratie:

• Je raakt niets meer kwijt
• Het scheelt veel ruimte en papierverspilling
• Je hebt een actueel overzicht waar je altijd bij kunt
• Betalen kan sneller
• Je deelt facturen automatisch met Alfa
• Je gegevens staan op een veilige plaats
• Je voldoet aan de eisen van de belastingdienst
• Je gaat met de tijd mee

Tot slot

Het digitaal gaan samenwerken is ook aanpassen aan de veranderende omstandigheden, wat de nieuwe werkelijkheid wordt. Laten we dan ook samen de volgende stap zetten en klaar zijn voor de toekomst.  Voor meer informatie zie de volgende link:  AgriNota

Interesse en wil je meer weten?

Neem contact op met Simone Schouten of Gert Jan Hagoort en laat je vrijblijvend informeren over de mogelijkheden.

Geert Hoeke

Geert Hoeke

Manager agrarisch team

0882532957 | ghoeke@alfa.nl


Meer over Geert