Banner

Hier word je gezien

11 november 2021

Ze doen gewoon hun werk. Leuk werk, vinden ze zelf. Misschien wel het leukste werk. Beide zijn vier dagen in de week het aanspreekpunt voor onze ondernemers. Daarnaast volgen ze hun vakgebied op de voet, zijn ze bezig met een opleiding of hebben deze net afgerond, zorgen thuis voor hun gezin én houden nog vrije tijd over om te sporten. Ze doen, deze enthousiaste Klantbeheerders van Alfa Accountants en Adviseurs. Ken je ze niet? We stellen ze graag aan je voor. Marit Köhne-Rol en Lotte Kamper-Zuiker. Aangenaam kennismaken…

Waarom zou je dingen laten liggen die je toch al van plan bent om te doen? Het is wat Marit zich vaak afvraagt. “Het oppakken van zaken gaat mij soms te langzaam en ik ga soms te snel. Maar juist dat maakt onze rol, als sparringpartner van de ondernemer, zo boeiend. Die cijfers, die kloppen wel. Maar wat er verder speelt, daar gaat het om. Daar kunnen we onze meerwaarde laten zien.”

Gesneden koek

Lotte is het roerend eens met haar collega. “Elke dag heb je met verschillende mensen en bedrijven te maken. Wat voor de een gesneden koek is, daar heeft de ander nog nooit van gehoord. Het overdragen van concrete kennis waar ze verder mee kunnen, daar haal ik echt mijn werkplezier uit.”

Nooit alleen

Als klantbeheerders zijn Marit en Lotte, zoals gezegd, het eerste aanspreekpunt voor de klanten. Maar in hun eentje voor een klant werken doen ze nooit. “We werken altijd samen. Omdat we onderdeel zijn van een landelijke organisatie hebben we toegang tot een schat aan kennis en kunde,” zegt Marit. “Op weinig financiële vraagstukken zijn eenduidige antwoorden te geven. We gaan hier intern daarom altijd op zoek naar het beste antwoord. Ons werk is 100% teamwork.”

“Ik vergelijk het wel eens met werken in de Horeca,” gaat Lotte verder, “en wordt dan vaak vreemd aangekeken. Onterecht als je het mij vraagt. Accountancy is namelijk ook pure dienstverlening. Onze taak is het om ervoor te zorgen dat het onze klanten aan niets ontbreekt.”

Pittig jaar

Het afgelopen jaar was pittig. Thuiswerken, een opleiding volgen (Lotte) en afronden (Marit), de kinderen thuis en het sporten op een laag pitje. Marit: “Toch brengt deze bijzondere tijd ook veel positieve dingen. Contacten die je hebt met klanten, en ook met de collega’s, worden hechter. Het is nog persoonlijker geworden omdat je vaker één op één contact hebt.”

“Zeker,” zegt Lotte tot slot. “Nu is Alfa altijd al een bedrijf geweest dat zich op de persoon richt, je wordt nu echter nog meer gezien. Men weet wat je kan, wat je wil en wat je leuk vindt. Niet alleen het management maar ook als directe collega’s weet je dat van elkaar. We doen het hier echt samen. We doen het gewoon. En worden er gewoon heel blij van.”