Banner

Alfa zet retailexpertise goed neer bij jonge ondernemers

17 februari 2017

Een paar keer per jaar steken jonge Euretco-ondernemers de koppen bij elkaar. Ook externe partijen worden uitgenodigd hun visie op bepaalde thema’s te geven. Alfa’s retailspecialist Robert Berendsen was begin februari present bij de bijeenkomst in Noordwijk.

Met ruim 2.000 aangesloten retailers is Euretco een van de grootste inkoopcombinaties van Nederland. Bekende winkelformules zijn Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Hubo, Multimate en Libris. Ook kent Euretco het Young Network. Hier delen jonge, inspirerende, toekomstgerichte ondernemers  hun kennis met elkaar. Per bijeenkomst zijn ook externe partijen welkom om mee te praten over thema’s.  De eerste bijeenkomst was begin februari,  in Noordwijk.

Namens Alfa stak Robert Berendsen de presentatie voor twintig jonge ondernemers in op het thema ‘retailen is investeren’. In zijn verhaal vergeleek hij de cijfers van een onderneming met water voor de mens: voor beide onmisbaar. Geen toevallige vergelijking, want alle deelnemers kregen een Dopper waterflesje in Alfa-uitstraling. Daarmee was de link met het Alfa Management Paneel gauw gelegd. Ook gaf Robert een doorkijkje naar de werkwijze van banken, met aandacht voor financieringen en het nut van specifieke retailkengetallen. Door daar per direct op te sturen verbeter je als ondernemer je cijfers. Hiermee wordt dan de mogelijkheid op een gewenste financiering groter.

Tom Coronel
Tweede spreker van de middag was Tom Coronel. De bekende autocoureur en ondernemer wist de deelnemers uiteraard te boeien met zijn betoog. Het organiserende Young Network was enthousiast over de inbreng van Robert: of hij in juni nogmaals wil opdraven.
 
Robert: “Mooi om te ervaren dat we met de producten die we hebben (in dit geval het AMP en het kunnen gebruiken van The Funding Network) ons onderscheiden. Met deze presentatie hebben we de ogen verder geopend bij de deelnemers.”