Banner

In mijn werk en daarbuiten wil ik graag iets betekenen voor een ander

13 februari 2020 | Door:  Mischa van Tiel

Kristi Goutbeek is personeelsadviseur en heeft een specialisatie in strategisch HRM. Dit is een bijzondere tak van sport binnen Alfa Accountants & Adviseurs. Daarom tijd voor een interview met haar, om kennis te maken en hierover meer te lezen.

Passie

Kristi: “In mijn werk en daarbuiten wil ik graag iets betekenen voor een ander, dat is mijn drijfveer.” Haar grote passies zijn fotografie en koken en beide komen samen in een kookboek, dat door haarzelf gefotografeerd en geschreven is. Net als het werken met en voor ondernemers, doet zij ook dit vanuit haar hart. Het kookboek Koken vanuit het hart kent inmiddels een derde druk. “Pas nadat ik met dit project van het kookboek gestart was, ontdekte ik dat culinaire fotografie een van de moeilijkste fotografiedisciplines is. Maar door het veel te doen, is het een prachtig resultaat geworden. Ik ben er trots op!”

Zij maakt ook foto’s voor wenskaarten voor het goede doel Suva Nawa. Dit is een stichting die zich inzet voor ouderen waarvan de kinderen overleden zijn, waardoor zij geen oudedagvoorziening meer hebben.

Op haar website zijn haar passies terug te vinden: www.kristigoutbeek.nl.

Expertise

Naast jobcoaching, werving & selectie voor het bank- en verzekeringsleven en verschillende P&O adviseursfuncties, heeft Kristi haar ervaring uitgebreid met HRM advies. Zij wordt ingevlogen door relaties en collegae wanneer zij advies kan geven op het gebied van personeel en de onderneming.

“Met de ondernemer aan tafel zitten en samen de organisatie doorlichten, met mijn achtergrond in personeelsadvies en motiverend leiderschap. Ik moet snel kunnen schakelen, omdat de ondernemers dat ook doen, zodra zij ergens een kans zien. Dat maakt het werk dynamisch.”

Kristi houdt zich onder meer bezig met de opdracht om ondernemers te adviseren bij het uitvoeren van een strategisch plan: inzicht en overzicht krijgen in de ontwikkelingen van de medewerkers, waar wil de organisatie staan over 3 tot 5 jaar en wat is daarvoor nodig? Stap voor stap, afhankelijk van de prioriteiten en de markt, wordt hiervoor een plan geschreven. “Hiervoor heb ik ook de expertise van onze bedrijfsadviseur nodig, met een financiële achtergrond. Juist omdat er zoveel kennis en ervaring binnen Alfa aanwezig is, kan ik deze opdrachten samen met collegae van andere vestigingen oppakken”. Dat werken in teams en elkaar opzoeken vindt Kristi een prettig aspect van het werken in een organisatie van deze omvang.

Autonomie in het werk

“Wat ik vooral waardeer in werken bij Alfa Accountants & Adviseurs is de autonomie die ik heb in het werk. Ik krijg de kans om klanten te voorzien van advies, ik mag ook collegae coachen en ik kan mijzelf blijven ontwikkelen. Ik ben bijvoorbeeld bezig met een opleiding tot mediator. Ik merk dat ik die kennis en ervaring nu al kan gebruiken in mijn werk. Het voeren van een gesprek met elkaar wanneer er een conflict is ontstaan (bijvoorbeeld tussen werkgever en werknemer of broer en zus in een familiebedrijf), is vaak niet meer mogelijk. Als mediator begeleid ik het gesprek, en zorg ik door de technieken dat er weer met elkaar gepraat wordt. Dit is essentieel op de werkvloer, om duidelijkheid te krijgen in de verwachtingen en al dan niet samen verder te kunnen.”

Sfeer

Kristi: “Ik vind de werksfeer tussen de collegae onderling prettig, er is oprechte interesse in elkaar en tijd om kennis te delen. Hierdoor kunnen we nog beter onze klanten adviseren. Wanneer ik mijn werk goed en met plezier doe, kunnen de klanten zich concentreren op hun passie: het ondernemerschap.”

Mischa  van  Tiel

Mischa van Tiel

Directiesecretaresse

088 2532216 | mvantiel@alfa.nl


Meer over Mischa