Banner

Vragen en antwoorden inzake inventarisatie voorraden (FAQ)

14 januari 2022 | Door:  Erik Langerhuizen

Onderstaand de antwoorden op de meest gestelde vragen rond de inventarisatie van de voorraad. Of je nu een winkel hebt online dan wel fysiek of een groothandel of productiebedrijf, inventarisatie is belangrijk om in control te blijven.

FAQ 1:  Waarom inventariseren voorraad?

FAQ2:  Is inventariseren verplicht?

FAQ3:  Wat is het beste moment van inventariseren?

FAQ4:  Welke  accountantsregels gelden er voor waardering voorraad?

FAQ5:  Welke fiscale regels gelden er voor waardering voorraad?

FAQ6: Kan je afschrijven op voorraden?

FAQ7:  Manieren van voorraadinventarisatie:

FAQ8: Wat zijn consignatiegoederen?

FAQ9: Wat doen met inventarisatie verschillen?

FAQ 10: Hoe vaak inventariseert een bedrijf?

FAQ 11: Fasen bij inventariseren?

FAQ 12: Hoe ziet een inventarisatieplan er uit?

Je antwoord nog niet gevonden ? Vraag het één van de Retail specialisten van Alfa Accountants en Adviseurs.

Erik Langerhuizen

Erik Langerhuizen

Relatiemanager

088 2533200 | elangerhuizen@alfa.nl


Meer over Erik