Banner

Hoe word je het bedrijf met de beste reputatie? Luister naar de uitzending Reputations Talks

9 juli 2021 | Door:  Valentijn van Poucke

Eind juni werd de uitslag van de MT500 bekend gemaakt. Alfa scoort hoog op het gebied van goed werkgeverschap en duurzaamheid in de MT500. Het onderzoek levert Alfa zelfs vijf sterren op in de categorie goed werkgeverschap, goed voor de ‘winst’ in die categorie.  

De koplopers aan het woord  

In de serie Reputation Talks praten Valentijn van Poucke, manager sales, marketing & communicatie, Renee Suzanne Janssen, directeur marketing, corporate communicatie Olympia en Erwin Vos, manager marketing & communicatie CSU over betekenisvol werk voor iedereen. Hun organisaties zijn koplopers uit de MT500, dé ranglijst van bedrijven met de beste reputatie in Nederland.  

Valentijn van Poucke vertelt onder anderen over de bijzondere eigenaren van Alfa. “Bij Alfa Accountants is het bedrijf van alle medewerkers. Letterlijk. Alle medewerkers – in vaste dienst – zijn aandeelhouder van het bedrijf. En iedereen kan certificaten bij kopen. ‘Er zijn secretaresses die een groter aandeel hebben dan sommige directieleden. Dat geeft bijzondere dynamiek. We doen dingen echt samen. Het geeft saamhorigheid en het levert interessante discussies en veel betrokkenheid op. Medewerkers zijn stakeholder én shareholder tegelijk.” 

Ook ondertreept van Poucke het belang van reputatie. “Reputatie komt te voet en gaat te paard. Je kunt je aan de buitenkant mooi voordoen, maar als het aan de binnenkant niet zo is dan heb je een korte reputatie. Het wordt dus hoog tijd – als je dat al niet deed – om je medewerkers op het schild te hijsen.” 

Meer weten over Reputations Talks en de belangrijkste lessen van de koplopers uit de MT500? Lees hier meer.  

Valentijn van Poucke

Valentijn van Poucke

Marketing en Communicatie

088 2531039 | vvanpoucke@alfa.nl


Meer over Valentijn