Marina de Wit
Directiesecretaresse
088 2531149 | Directiesecretaresse
29 april 2020 | Door: Marina de Wit
Assistent accountant Iris Haverkamp (24) en klantbeheerder Roy van Rijn (34) werken nu respectievelijk een halfjaar en een kwartaal bij Alfa. Hoe ervaren zij de eerste maanden bij Alfa? Is de baan en het bedrijf wat ze hadden verwacht?
Iris: Gezellig, professioneel, inventief, lachen, team.
Roy: Gezelligheid, professioneel, jong, team, vrijheid.
Iris: Boost m.b.t. mijn zelfvertrouwen doordat ik gelijk het volledige vertrouwen van mijn nieuwe collega’s heb gekregen.
Roy: Door de grootte van de organisatie kan ik de werkzaamheden doen die bij mijn persoonlijkheid passen, namelijk veel klantcontact. Daarnaast commerciëler denken.
Iris: Ik kan helemaal losgaan met het op orde krijgen van een administratie en word blij van een mooie sluitende consolidatie. Ik kan me goed voorstellen dat ondernemers hier minder voldoening uithalen, zij zijn goed in ondernemen.
Roy: Uiteraard klanten bedienen: van het uit handen nemen van werk tot het professionaliseren van ondernemingen.
Iris: Absoluut! Ik word best vrij gelaten met daarbij wel de benodigde begeleiding, dat is echt fijn! Collega’s denken echt mee over wat het beste is voor mijn ontwikkeling! En vanaf dag één krijg je de kans om in contact met klanten te zijn.
Roy: Bijna wekelijks komen er nieuwe kansen. Laatst heb ik vanuit Alfa de kans gekregen om aan te sluiten bij het internationale team. Mooie uitdaging om dit team beter op de kaart te zetten en voor mijn ontwikkeling een mooie stap.
Iris: Ja, dat ik in zo’n korte tijd alweer veel meer weet en kan dan toen ik hier een halfjaar geleden binnen kwam.
Roy: Hoe kan het ook anders, maar het binnenhalen van een nieuwe klant was een van mijn geboekte successen. Daarnaast biedt het coronavirus voor mij als nieuwe klantbeheerder de mogelijkheid om op een snelle manier klanten te leren kennen en mijzelf te bewijzen.
Iris: Zeker! Er is ruimte om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Door Alfa wordt daar duidelijk in meegedacht. Kennis en kunde van collega’s wordt optimaal ingezet, wat je merkt aan de energie waarmee iedereen dagelijks aan het werk is. Erg gaaf om te zien!
Roy: Dit ervaar ik ook zeker zo. Ruimte je te ontwikkelen in de richting wat het beste bij jou past.
Iris: Bijna een soort familiegevoel vanaf dag één! Ik had nooit verwacht dat ik mijn collega’s in deze crisis zo zou missen!
Roy: Ondanks dat verschillende disciplines over het kantoor verdeeld zitten, is er goede teamsfeer!
Iris: Jazeker! Er zijn drukkere periodes en dat kan veel van je vragen. Daarnaast kan ook studie tijd kosten. Dat moet je je realiseren in de accountancy, bij welk kantoor dan ook. Alfa laat je vrij om je studie op je eigen tempo te doen en denkt mee met je thuissituatie. Overuren maken mag, maar is geen vereiste. De sfeer blijft altijd relaxed en dat maakt dat het goed te combineren is. Je maakt wel eens een langere dag of doe je thuis nog wat, maar je kan een middag studeren, wanneer je dit nodig hebt. En ik maak al helemaal geen werkweken van zestig uur, zoals je wel eens hoort. Zo houd je ook nog gewoon tijd voor jezelf over. Deze belofte is dus waar.
Roy: De balans is inderdaad goed! Ondanks dat er meer dan genoeg werk te doen is, blijft het overwerk beperkt. En als er overgewerkt wordt, dan gebeurt dit vaak op een avond met meerdere mensen. Is ook nog eens gezellig!
Iris: Dat ik nog even ga nadenken over mijn vervolgopleiding. Ik ben er nog niet uit welke dat wordt.
Roy: Mede door de crisis is de overdracht van klanten in een sneller vaarwater terecht gekomen. Daarnaast had ik, in positieve zin, niet verwacht zo snel veel vrijheid en verantwoordelijkheid te krijgen.
Iris: Durf de overstap te maken! Voor mij is het echt de beste keuze in tijden geweest.
Roy: Simpel: altijd lekker jezelf zijn én blijven en waar nodig je (toekomstige) collega's om hulp vragen. Samenvattend: Alfa is een warme organisatie met enorm veel expertise op elk gebied, waarbij ontwikkeling van personeel echt serieus wordt genomen.